
Dojazd do Lublina
(Proszę kliknąć na mapkę powyżej, nastąpi przekierowanie do interaktywnej mapy Google w oddzielnym oknie)
Najpopularniejszym obecnie sposobem dotarcia do Lublina są połączenia drogowe – transport autobusowy lub busem licznych firm przewozowych albo dojazd własnym samochodem.
Lublin otacza obwodnica, a dotarcie do centrum miasta w okolice kampusu Uniwersytetu Medycznego w Lublinie jest najszybsze od strony północnej (zjazd na węźle „Lublin Rudnik” na przecięciu z drogą krajową nr 19) lub od strony zachodniej (węzeł „Lublin Sławinek” – w przedłużeniu połączonych tras szybkiego ruchu S12 (z kierunku Piotrków Trybunalski – Radom) oraz S17 (trasa warszawska).
Główna trasa S17 zapewnia dość wygodny dojazd z centralnej, zachodniej i północnej Polski dzięki standardowi drogi ekspresowej na odcinku Garwolin – Lublin (z wyłączeniem obwodnicy Ryk – zapowiadany na koniec wakacji termin ukończenia tego odcinka jest mocno niepewny).
Generalnie odradzana jest podróż pociągiem PKP intercity z uwagi na trwający wciąż remont głównej magistrali kolejowej (LK nr 7) na odcinku Dęblin – Lublin (większość tras kolejowych z zachodniej, północnej oraz południowej części Polski przebiega przez nieczynny wciąż węzeł w Dęblinie), co wydłuża czas dojazdu ze względu na objazdy.
Najwygodniejszy i najszybszy sposób dotarcia do Lublina z odległych miast zapewnia połączenie lotnicze – codzienne loty wahadłowe Polskich Linii Lotniczych LOT z Lotniska Chopina w Warszawie. Połączenie przez hub lotniczy Warszawa–Okęcie zapewnia możliwość przylotu z innych portów lotniczych w Polsce (transferowe loty łączone z pojedynczą odprawą).
Ważna wskazówka dla przyjezdnych, którzy zamierzają poruszać się po mieście własnymi samochodami – w Lublinie większość kierowców jeździ lewym pasem! (dlatego prawy jest zwykle wolny).
INFORMACJE
AKTUALNOŚCI
Kalendarium
Styczeń 2021
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | 03 | ||||
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
.
